Cesta ke zdvojnásobení nezdanitelné částky může ještě nějakou dobu trvat, protože zbývá splnit řadu podmínek.
Jednou z reforem ohlášených novou vládou je navýšení nezdanitelné částky ze současných 30 000 zl na úroveň 60 000 zl. Byla zařazena mezi „100 specifik na 100 dní“. – Snížíme daně. Lidé vydělávající do 6000 zl hrubého (i z podnikatelské činnosti) a pobírající důchod do 5000 zl hrubého nebudou platit daň z příjmu. Zvýšíme nezdanitelnou částku – z 30 000 zl až 60 000 zl, v případě poplatníků zúčtovávajících podle daňového sazebníku, včetně podnikatelů a důchodců – zní oznámení.
Ted' Ministerstvo financí oficiálně prohlásilo, že navýšení nezdanitelné částky na 60 000 zl zůstává aktuálním požadavkem vlády.
– Návrh na zvýšení nezdanitelné částky na 60 000 zl zůstává v platnosti - ujišťuje ministerstvo financí v dopisech adresovaných Barbaře Bartuś a Piotru Müllerovi z Práva a spravedlnosti a Przemysławu Wiplerovi a Ryszardu Wilkovi z Konfederace. Ministerstvo zároveň naznačuje, že cesta ke zdvojnásobení nezdanitelné částky může ještě nějakou dobu trvat, protože zbývá splnit řadu podmínek. – Vzhledem k důležitosti výše uvedeného požadavku musí jeho zavedení předcházet vhodné rozbory, odpovídat výsledkům auditu veřejných financí, zohledňovat výsledky rozboru ohledně dopadů na IT systémy, včetně časové náročnosti implementovat změny v IT systémech a testovat navržená řešení – uvádí Ministerstvo financí.
fot. freepik.com
/kp/


.png)













